Monday, April 18, 2011

wowow

Assalamualaikum
Cakap pasal diet,semua orang akan kata yup i'm on diet.Tapi cara diet korang betul ka tak sebenarnya?Contoh paling senang aku dengar 'weh,aku tak amik nasi la,sedang diet sekarang!!'
Come on bebeh.Kalau korang tak makan nasi,macam mana badan korang nak bertenaga.Nasi kan sumber tenaga.Just kuantiti korang amik tu kenalah sesuai.

Contoh lain
'Weh,aku diet sekarang.Aku tak makan nasi,tapi amik roti.
Kalau yang ni aku dengar,memang aku bagi majalah i-health suruh korang baca!!Roti putih lagilah bahaya kalau korang sedang berdiet.

Mai aku tulis..Ini fakta..bukan aku yang reka
Roti putih diperbuat daripada tepung putih halus daripada butiran gandum.Ia kemudian akan menjalani proses penyulinganterlebih dahulu sebelum DIPUTIHKAN dengan agen peluntur KIMIA yang mengandungi KLORIN!!!Setelah itu,tepung akan dikeringkan pada suhu yang tinggi ,sebelum gluten (sejenis bahan yang ditambah untuk membantu menghasilkan lebih udara dalam roti.
Metabolisma badan terganggu kerana ketiadaan serat dalam roti yang hilang ketika prose penyulingan.Serat amat penting untuk membantu melancarkan proses pencernaan.MENGAWAL BERAT BADAN, mencegah risiko penyakit JANTUNG dan diabetes
Selain itu,menjadikan roti putih sebagai amalan menu diet anda amat-amat tidak sesuai.Kandungan karbohidrat yang TINGGI tidak mampu membantu anda mencapat BERAT BADAN IDEAL yang diimpikan.Kecekapan sistem pencernaan akan semakin BERKURANGAN dan ini menyebabkan LEMAK TERKUMPUL ,semakin lama semakin banyak lemak terkumpul dan menambahkan berat BADAN.

Petikan dari majalah I-Health

Ok sebenarnya aku nak mempekenalkan makanan super magic super cepat super khasiat.Macam orang panggil ABC kitaorang panggil 123.Makanan ni simple gila kalau bahasa overnya simple gila bangang!!
Tak sampai 2 minit sudah boleh makan.Especially sapa-sapa yang sangat busy dengan jadual seharian aku ambik contoj student.Kita bangun pagi,then nak bersiap ke kelas lagi,nak breakfast lagi.Contoh student suka makan nugget!!Helo sayang!!U bfast tak sihat!!Pagi-pagi sudah bagi minyak dalam badan.Macam mana nak sihat?Lepas tu mula kelam-kabut berat naik la,baju tak muat la.

So apa kata korang just amalkan nutrisi ni sahaja.Simple magic lagipun korang boleh lose weight at the same time.SENANG kan?Makan,kenyang,sihat,kurur and langsing!!WOWOWO sapa tak mau kan?


sedap kan?
Yang best tu siap ada 5 perisa lagi.Pilih aja nak chocolate(serius mcm dark chocoltae),cappucino,vanilla,strawberry and tropical fruit.Ikut selera korang.Setakat ni aku cakap cintan dengan chocolate flavour.Sedap sangat.Pagi-pagi bangun buat shake then boleh pergi kelas macam biasa.Kenyang sampai lunch.SubhanaAllah...
Pastu ada kawan-kawan tegur,'Eh,Fatimah ,ko makin kurus la sekarang apasal?Kitaorang badan makin naik,ko makin kurus?'
Inilah rahsianya!!Bukan aku sorang ja yang alami,malah berjuta-juta testimoni lain pon sudah berjaya.Serius aku tak tipu.
Masuk book of recod oo!!


















No problem.Asalkan korang serius!!Selain tu Herbalife ada juga outer nutrition.Apa kata korang tengok ni dulu


See!!Aku pon sekarang tengah guna .Alhamdulillah muka makin lembut .Lepas ni nak pakai soothing gel banyak-banyak bagi parut hilang Insya Allah.Wudhuk jangan lupa tau kawan-kawan..=)
So tunggu apa lagi.Contact me now..0133397248


No comments:

Post a Comment