Monday, April 18, 2011

Sapa nak cantik jom~~

Semua orang nak kulit cantik ye tak? I bet korang nak kulit cm gambar kat bawah ni! Flawless!

Anyway, I never would have imagined that I can achieve this kind of skin before this! Nak kata muka banyak sangat jerawat, tak jugak! Tapi muka penuh minyak, esp kat t-zone! And parut jerawat memang takkan hilang, akan jadi kesan kaler hitam!

Bawah ni la gmbr muka saya dulu:


Sekarang pula:


Nampak tak, hilang terus. Sebenarnya gambar ni saya penah upload dalam entry sebelum-sebelum ni. Saya juga letak gambar testimoni orang len! Rajen-rajen la belek ek? Plus, reason saya tulis entry ini sebab ramai jugak yang tanya-tanya pasal how Herbalife works, sampai boleh cantik kan kulit!

Nak tao rahsianya??

Jeng..jeng...jeng....

These are all the products yang buat saya sangat-sangat suka my skin now!

This one is called Herbal Aloe Concentrate. Sangat elok untuk digestion system! Apa kaitan digestion system ngn kulit muka ek?? Meh saya jawab! Toxin normally dtg from what we eat. N apa kita makan normally pegi ke digestion system kita. Digestion system kita tak bagus, toxin takkan mampu untuk keluar dari badan, the only way is by mewujudkan jerawat yg sangat banyak kat kulit anda! Jadi first thing first, bersihkan dalaman dulu, baru la kita pilih produk kulit yang bagus. Kalo beli produk kulit yg mahal-mahal pon, tapi toxin dalam badan kita tak buang, will not effect pon nnti! Remember 70% role of healthy looking skin is from inside our body. Only 30% je from outside!
 Cara consume: For kesan yang cepat! Minum 1 botol Herbal Aloe Concentrate ini in 1 week!


Ini plak nama dia Formula 1! Ade 5 flavour yang sangat sedap semuanya! Ini plak memberi semua kandungan nutrisi yang kita perlu, yang kulit kita perlu juga!
 Cara consume: Minum delicious shake Formula 1 1.5L dan lebih satu hari!

Lepas saya bersihkan dalaman baru la saya start gunakan produk luar pula untuk kulit muka!

Okie..basically ade multivitamin cleanser, multivitamin tonermultivitamin moisturiser (terbahagi kepada dua, normal to oily and normal to dry) Saya pakai yang kuning, maksudnya normal to oily!
Ketiga-tiga tu adalah rutin harian untuk membersihkan, menyegarkan dan melembabkan muka!

Kemudian kepada mereka yang suka pakai mask: Ada dua jenis mask, Clarifying Mask untuk membuang minyak pada muka, dan Moisturising Mask untuk melembabkan muka! Saya pakai kedua-duanya selang sehari! Dan yang seronoknya, mask ini takkan mengeras seperti mask lain, kita boleh makan pon sambil pakai mask!

Untuk penjagaan mata, ade eye cream untuk mengurangkan wrinkle di bawah mata, dan eye gel untuk mengurangkan eye bag di bawah mata! Masa saya pakai, mak saya yg tegur, lebam bawah mata saya kurang sangat-sangat! Saya pakai eye gel pada waktu siang dan eye cream pada waktu malam!

Kemudian ade lagi satu multivitamin exfoliating scrub! Yang ini saya pakai seminggu 2 ke 3 kali! Sangat bagus untuk buang bintik-bintik hitam! Bila pakai, kita tak rasa pon cm kulit terhakis, tapi rasa lembut dan licin sangat-sangat! Bagi kat kawan try, semua suka!

Yang ini plak Radiant C punya line. Dia ade Daily Facial Scrub Cleanser! Saya pakai tiap-tiap pagi sebelum ke kelas! bau dia wangi macam bau orange, kawan-kawan mak yang cuba, semua kata rasa macam nak makan je pencuci muka ni sebab sebijik bau orange! Scrub dia tak sekasar exfoliating scrub kat ats td, jadi yg ni boleh pakai hari-hari. Customer lelaki slaloo pakai ini sahaja!

Radiant C Daily Skin Booster! Okeh ini produk favourite saya! Start guna Herbalife, compact powder pon saya dh tak pakai skg, saya guna booster ini je kat kulit..Macam gel, tapi bila sapu lama-lama kat kulit, jadi halus cam bedak! Muka tak berminyak ok pakai ini! N yang best nya, sangat cepat kecilkan liang roma!

Ade juga Radiant C Face Quencher! Ha, ini peneman kalo duk dalam air-cond atau time ngntuk! spray je kat muka terus rasa segar! N bau dia sangat sedap! Elok untuk melembapkan muka!

Bukan setakat muka je harus dijaga! Tapi badan pon sama! Ade juga lotion badan yg ade SPF 15 okeh!


This is the life saver time munculnya jerawat! Letak je kat jerawat, jerawat will totally hilang, tak tinggalkan apa-apa kesan langsung okeh! Herbal Aloe Soothing Gel. Ini saya suka juga sapu kat satu badan! Sebab badan rasa segar dan sejuk lepas sapu, maklum la 100% aloe vera!


Sebabkan badan kita jugak terdiri dari kulit, jadi saya tak lupa juga nutrition untuk badan! Jadi saya guna Herbal Aloe Everyday Wash ini untuk badan saya! Tak guna dah any products yang banyak sangat chemical!

Okeh! Itulah rutin harian kecantikan kulit saya! Coming up I will also be using Herbal Aloe Shampoo! Tengah nak beli! Which means lengkaplah semua produk Herbalife saya guna!

END

Credit to Fatin..

No comments:

Post a Comment