Tuesday, March 29, 2011

Oh! Look What Muslims Did | Hard To Swallow Truth |

Assalamualaikum semua.Apa khabar diri kita?Apa khabar iman kita harini?
Walaupun diri aku ni tidaklah sebaik,tapi aku macam tersedar selepas melihat video ni.
Dulu aku selalu kata malas lah nak belajar.Susah.Siapalah yang reka-reka semua formula ni?
Macam manalah diorang fikir sampai boleh hasilkan soalan yang susah ni.?
Ni bagi soalan mathematics.Dulu waktu sekolah menengah soalan ni semua berlegar waktu belajar additional mathematics. Sekarang bila dah masuk foundation aku tujukan soalan ni dekat Math 3.


Kalau time belajar biology(subjek aku tak suka)

          'Haih!!Kenapa kena belajar biology?Menyusahkan orang saja nak belajar subjek lain?Bagi sapa  nak jadi doctor saje la belajar.Aku bukan nak jadi doktor.Susah saja...!!'

Tapi,kita terlupa especially aku,ilmu ni dari siapa.Siapa kita layak nak kata macam tu.Sepatutnya aku kena belajar sebab semua ilmu penting.Tengok walaupun aku tak belajar biology dah bila masuk foundation,aku tau lembu ada 4 perut(aku hafal)hahaha..

Aku tau sistem pernafasan manusia.Aku tau struktur jantung.So kesimpulannya,jangan salahkan ilmu,salahkan diri kita(especially aku) betulkan nawaitu..
Jom tengok video ni.Kasi insaf sikit diri kita...



No comments:

Post a Comment