Thursday, January 13, 2011

suka suki

Why do i take HERBALIFE!!

Kenapa saya ambil HERBALIFE!!
Kadang-kadang saya tertanya kepada diri saya kenapa saya masih mengambil Herbalife sebagai makanan harian saya.Ramai kawan-kawan saya kata saya sudah kurus dan tidak perlu untuk menurunkan berat badan lagi.Memang berat saya sudah ideal
Sebenarnya, saya merupakan seorang budak yang gemuk sejak kecil lagi.Nama timangan saya masa kecil2 dahulu adalah lopui.Kelakar kan!!Semua abang2 saya selalu mengejek saya sebab saya gemuk.Walaupun pada ketika itu,saya masih kecil,saya tetap berasa sedih.Kanak-kanak juga ada perasaan bukan kan begitu?
Saya selalu berdoa kepada Allah agar suatu hari nanti saya akan kurus dan sihat.Bayangkan pada umur 11 tahun aka darjah 5 berat saya sudah 70 kg.Memang memalukan.TAPI saya terus berdoa dan berdoa semoga saya akan kurus suatu hari nanti...
Selepas mendapat keputusan yang agak cemerlang semasa UPSR,ALHAMDULILLAH saya berjaya masuk ke sebuah sekolah agama kerajaan dalam kawasan Alor Star,Saya terpaksa duduk asrama dan asrama telah mengubah badan saya dari gemuk kepada sederhana .Saya menjadi tinggi dan kurus.
Alhamdulillah syukur saya terhadap Kebesaran ALLAH.Sesungguhnya ALLAH akan membantu kita jika kita tetap bersabar..

Selepas peperiksaan SPM 2009,saya telah menggunakan produk JUS MATE 5 dan alhamdulillah berat saya trun sebanyak 10 kg.Tidak lama kemudian,Allah mentakdirkan saya masuk CFSIIUM yang saya tengah ikuti sekarang.Sungguh tidak disangka,Allah mempertemukan saya dengan insan dapat membantu saya untuk insan yang lebih sihat dan bertenaga..seriously thank you very much..

Daripada situlah saya mengenali produk HERBALIFE.Selama ni saya pernah terdengar pasal HERBALIFE.Tapi ala-ala gitu aja.Sejak menggunakan makanan nutrisi ini saya menjadi lebih sihat dan bertenaga.Bayangkan saya tidak makan nasi tapi saya still berasa kenyang dan x kena gastrik.Puasa saya makin mudah dan senang.Dalam kelas saya mengambil alternatof untuk sentiasa membawa air.Selalunya pada kelas pagi,saya akan bawa air+teamix...Alhamdulillah menjadi lebih segar dan x mengantuk.Memang best teamix ni.

Walaupun saya masih baru dalam bidang HERBALIFE,saya percaya dengan produk ini dan sesungguhnya Allah tidak akan menyusahkan hamba-hambanya melebihi keupayaan mereka....

No comments:

Post a Comment